1. FMC Alpha values list up
2. Calculations
G=(½*V^2/D)/9.8
V=Velocity @ TDN
D= Landing Gear Shock Strut Extension Distance
실제 샥의 수축 이완 거리를 알 수 없을 듯..
3. 항공기 상태 모니터링 시스템(ACMS)에서 다음을 확인할 수 있습니다.
IVV = Inertial Vertical Velocity (fpm)
관성 수직 속도(fpm)
VAC = Vertical acceleration (G’s)
수직 가속도(G's)
MAX VAC RPT = Maximum vertical acceleration for the data collection sequence (G’s)
데이터 수집 시퀀스에 대한 최대 수직 가속도(G's)
MAX VAC LAND = Maximum vertical acceleration at landing (G’s)
착륙 시 최대 수직 가속도(G's)
MAX VAC -1 = Maximum vertical acceleration one second before landing (G’s)
착지 1초 전 최대 수직 가속도(G's)
MIN VAC RPT = Minimum vertical acceleration for the data collection sequence (G’s)
데이터 수집 시퀀스에 대한 최소 수직 가속도(G's)
MIN VAC LAND = Minimum vertical acceleration at landing (G’s)
착지 시 최소 수직 가속도(G's) )
MIN VAC -1 = Minimum vertical acceleration one second before landing (G’s)
착륙 1초 전의 최소 수직 가속도(G's)
VGMX = Vertical G Max. during flight
비행 중 수직 G 최대.
VGMN = Vertical G Min. during flight
비행 중 수직 G Min.
VGTD = Vertical G at touchdown
접지 시 수직 G.
Measurring the FDR rate is 8Hz. (초당 8번 데이타를 수집한다.)
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